Ett brev betyder så mycket

Så glatt förvånad jag blev när det låg ett kort med soliga hösthälsningar i brevlådan.
Avsändaren är nog lite spåkärring för just den dagen var en sådan där dag när allt gick tvärt emot vad jag ville. Att just den dagen få ett kort var som en stor varm kram. Tack Anneli!
 
Jag har haft strul med Telenor sedan vi bytte till det. Att vi bytte från Telia berodde på att det var en skicklig försäljare när Allan skulle köpa ny dator, kombinerat med att Allan ville ha datorn på studs, helst lite tidigare. Att följa mitt råd och avvakta tills någon av pojkarna kunde följa med var inte tänkbart. Med tveksamhet bytte jag till telenor och Allan fick en " massa"  rabatter och förmåner och jag vet inte allt på datorn. Sedan den 1 aug har jag inte med säkerhet kunnat skicka och ta emot sms och mms
Jag har ringt ganska många gånger och påtalat det, men eftersom jag inte har haft exakta tider när jag skickat sms och mms som inte kommit fram och absolut inte haft koll på när någon skickat till mig, sådant som inte kommit fram, har dom inte kunnat felsöka
Jag tröttnade och skickade meddelande och skrev exakta tider
Bad vänner skicka och skriva upp när dom skickade så att jag kunde tala om för telenor
Min "lillasyster"  skickade bilder på våra barn när dom var små och de kom fram 4 dagar senare.
För en vecka sedan gjorde telenor ett ärende av mina problem
 I dag när jag ringde talade  kundtjänst om att det var kötid på felsökning och jag inte var ensam med problem. Jag är inte förvånad.  En vecka får man räkna med att det tar.
Vi har bundet avtal i två år
I morgon ringer jag konsumentrådgivaren och får hjälp Så här kan vi inte ha det.
Jag betalar alla Allans "rabatter" bara jag slipper Telenor.
Jag var hos frissan i dag och berättade om eländet. Hon hade haft samma problem med Telenor
 
I morgon skall jag  vara med på en forskningsstudie som uppföljning av en för 15 år sedan.
Efter det skall jag åka och inhandla två rör till, till Rufus grytgång
Eftersom Allan  inte riktigt gillar att ha en grytgång i köket så har jag i dag fixat plats i mitt arbetsrum. Jag kan ju inte sluta träna  när Rufus tycker att det är så roligt, eller hur? Alltså får jag stå ut med att dela rum med en grytgång.
 
I kväll har Vendela varit här så jag har beställt både julblommor och jultidningar. Blommorna kommer till advent. Det är inte långt borta nu, men det är mycket som skall hända innan dess
 
Rufus skall ställas ut
Vi skall åka och titta på galopphästar, men viktigast på resan är Åbergs museum
Johan skall promoveras och till vår glädje har dom släppt biljetter så att Allan och jag får vara med och uppleva hans stora dag, Givetvis är det en stor dag för hans föräldrar också.
Innan dess måste Allan hyra frack. Den han hade på sin egen promotion kan Erik ha nu, men kanske får vi se Johan i den. Han har ärvt den av Allan för många kilo sedan.
Kanske skall vi också tävla i nosework. Vi har reservplats, men fortfarande med ganska högt nummer dessvärre.
 
Halva oktober har gått och fortfarande har jag inte börjat med vinterkläder men nu låter det som om kylan är på G.
Jag njuter av höstens gula löv, av aroniahäckens röda lyster, av trattisar, av höstsolens strålar, dimmiga morgnar, av eld i kaminen, men också av alla pussar som småtrollen ger mig. 
Det finns väldigt mycket att vara lycklig och tacksam över.
Jag har fått värktabletter av doktorn som hjälp när mitt artrosknä bråkar Är jag sparsam så räcker den ena sorten två veckor. Det är väl också något att le åt?
 
 
 Jag har en solros som är 2 meter hög och som just har börjat blomma Den blomman är inte så stor men lika vacker och roligt att den blommar så sent
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0