Ett oroligt dygn

I går hade vi en massa ärenden i stan så jag jag köpte grillade kycklinglår och potatissallad för att snabbt få mat i magen när vi kom hem.
Jag hade dukat och dragit av plasten på tråget med kycklingen och på potatissalladen. Så fick jag besök och gick ut och pratade en liten stund (det var inte länge!!)
Jag fick en underbar blomstergrupp av kennelmatte och kennelhusse som kollade  Rufus päls inför planerad utställning.
När jag kom in upptäckte jag direkt att det saknades ett kycklinglår. Blåzza var i hallen och tuggade och innan jag hann öppna munnen på henne svalde hon.
Hon är starkt misstänkt för att vara tjuven. Om det inte var hon, så måste det ha varit Allan och han blånekar.
Jag minns ärligt inte när hon stal från bordet sist, men nu har det hänt.
Kyckling. Hur farligt är det? Råa kycklingben skall inte vara farliga, men tillagade?
Jag minns när Nessie stal en grillad kotlett och jag tog den ifrån henne. Jag var inne i munnen och grävde. Det var många år sedan och jag minns inte om jag lyckade få tag i någon kotlettbit
Vad jag minns är att min hand behövde läkarvård.
Jag minns också att läkaren sa att om man skall ge hundar ben skall dom vara råa eller välkokta, inte bara grillade.
 
I natt har Blåzza legat nära mitt hjärta så att jag säkert skulle reagera om hon blev dålig
Huvudkudden är Blåzzas, resten av sängen är Rufus` som lämnar lite plats åt mig
Vet inte om han tyckte att Blåzza låg på fel ställe, men som han spökat i natt.
Han satt på golvet och gläfste för att påkalla uppmärksamhet. Han klev omkring i sängen och gnällde. Han hämtade ett tuggben som han högljutt lekte med och försökte få matte med i leken Han var ute och skällde. Han kom in och fortsatte leka med sitt tuggben som han slängde och hämtade Sedan tog han en katt som fick vara med om samma behandling som benet (IKEA-katt!!)
När jag sedan varit uppe och ätit frukost och satte mig vid datorn för att läsa nyheterna ser jag i ögonvrån hur han lyfter på benet och kissar i min säng.
Gissa om han kom ut fort, hängande i nackskinnet
Det var inte det att han inte fått gå ut och morgonkissa
Jag ljuger inte när jag säger att just då så älskade jag honom inte!.
Sedan är det ju de där ekorrögonen. Han är väldigt lätt att förlåta.
 
I går köpte jag ett vintertäcke åt honom. Inte för att ha ute på promenader, utan för att ha i bilen när vi tränar och han väntar på sin tur. Blåzza har en norgetröja som jag köpte när hon var liten. Den hatar hon, lika mycket som Rufus hatar täcket som han fick
När jag åker på nosework med båda måste dom vänta på varandra och då är det bilen som gäller. När det är vinter så blir det väldigt kallt i bilen och då tror jag att det är bra med kläder även på hundar. Jag kan inte sätta på värme i bilen när den står parkerad.
 
Blåzza mår bra. Nu tror jag att jag kan sluta oroa mig. Hon ligger och tittar på tv med husse. Var Rufus är?? Gissa det ni. Ledtråd: Nära matte
 
Klockan är 19 och det är kolsvart ute.
Det är höst även om det inte är kallt. Jag har insett att jag måste investera i ett antal reflexer. Utan sådan kan man inte vara ute på kvällarna
 
Fortsatt trevlig helg!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0