Såg ni mig på tv i dag??

I dag har Allan och jag varit på en heldagsutflykt med en förening på Ultuna.
Vi började med besök på Bro Park, en av Sveriges få galoppbanor.
Vilken värld! Vi började med besök i ett stall och fick höra en stallägare berätta ,uppbackad av en kvinna från Svensk Galopp.
Uppfödning, foder, träning, mm mm
Vidare till galoppbanan där vi fick vara med när reportern refererade i sportnytt om lopp 1. Han följde loppet med kikare och såg hur hästarna sprang
Vi fick besöka tävlingsledaren och måldomaren. Vi fick hälsa på i vågrummet och prata med en jockey som berättade hur det var att arbeta som det.
Vi fick gå fram till starten och se när hästarna släpptes iväg.
Vi stod bland ägarna när hästarna defilerade (och det var här vi blev filmade. Vet inte om vi kom med på tv, men möjligheten finns)
Slutligen fick vi prata med banveterinären.
Tre spännande timmar i en värld som jag knappt trodde fanns.
Tänk bara att en jockey kanske inte träffar hästen mera än en kort stund, innan hen skall tävla med hästen
Jag trodde man tränade och tävlade ett antal hästar, men icke
 
Härifrån åkte vi till Lasse Åbergs museeum
Efter lunch fick vi strosa runt och titta på utställningen 
Vilka mängder med föremål det fanns att titta på.
Nu var vi väldigt trötta i både kropp och huvud efter Bro park, så kanske inte vi riktigt orkade ta till oss allt
 
Lite småfrusna återvände vi hem till två lyckliga små troll som fått massor av uppmärksamhet av Annica
Det var skönt att tända i kaminen och äta en tallrik varm nyponsoppa
Efter nyheterna skall jag snart krypa ner i sängen och gosa med trollen och förhoppningsvis bli riktigt varm
Jag frös inte under dagen, men vinterskor hade nog varit bättre än fritidsdito
 
.Hösten är färgrik
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0