TACK Ulrik för att du väckte mig

I dag skulle jag vara  i Uppsala kl 9. Jag skulle vara med på en uppföljning av en forskning som jag var med på för 15 år sedan. Jag skulle vara fastande, men jag satte klockan på ringning 6.45 för att ha god tid på mig 
När klockan ringde kom Rufus och ville kela som han vill alla morgnar.
Vi hade det jättemysigt och jag njöt.
Så får jag ett sms: Nu står korgen vid brevlådan ......Det var Ulrik som ställt den där och tack och lov skickade ett sms (Konstigt att det gick fram. Det är det enda sms jag fått senaste veckan)
Jag tittade på klockan och flög upp. (Visst säger man så?)
 
Efter snabbdusch så plockade jag ihop mina prover och ifyllda papper.
Bilen stod ute och var som en igloo. Det var vara att skrapa (I morgon skall jag ta hand om Dahliaknölarna i garaget så jag kan köra in bilen)
 
Solen stod lågt och det var jobbigt att köra till stan, även om isen som jag inte skrapat bort, snart hade smält. Bilköer, studenter som kommer farande över gatan på cykel eller till fots. Dom har väl höga livförsäkringar kan man tro
 
Parkering vid BMC. Det fanns massor av platser och det fanns en automat att stoppa pengar i, men det var inte allra enklaste sorten. Det stod något om passerkort och det hade jag inget Jag blev allt mera stressad för klockan gick.
En kille i en svart skåpbil körde upp bredvid mig och erbjöd sin hjälp. TACK!!
(Det är väl bara vita skåpbilar man skall akta sig för?)
 
Problemet löstes och med det långa benet före så hann jag fram till testlokalen strax efter 9.
Jag vägdes och mättes (jag hade krympt på längden med 2 cm sedan sist)
Jag hade inte minskat i vikt. Socker och blodtryck var bra,. Jag är stark i händerna och jag är väldigt rörlig.
Jag är inte benskör.
Jag har inga tecken på demens. Jag visste både var jag var och vilket datum det var och kunde rita av figurer som jag fick se.
Jag svarade på säkert 1000 frågor. Jag fick räkna både fram och baklänges. 
Jag fick sätta mig och resa mig 5 gånger med händerna på bröstet Jag fick ta en promenad i en korridor. 
Testledaren sa 10 ord som jag skulle upprepa. Första ordet var smör, men jag hörde tumör och började tänka på vilket konstigt ord att komma ihåg. Jag kunde i alla fall tumör och de två sista som var gräs och käpp
Det är inte så praktiskt att inte ha god hörsel, men men. Förutom de missade orden och vikten så var resten helt godkänt.
 
Blomsterlandet fick bli nästa stopp. Det är så mysigt att strosa där och alltid följer det med någon blomma hem
 
Nästa stopp var Bauhaus där jag skulle köpa flera papprör till Rufus grytgång.
Det fanns inte mera än ett större och OM det skulle komma in igen visste inte flickebarnet i kassan På Bauhaus kan de inte se på datorerna vad som finns hemma och vad som är beställt
 
Efter en snabbstopp på Elgiganten och vid en mack för att tanka var det skönt att åka hemåt och njuta solen hemma
I morgon skall jag få laser på mitt knä för sista gången i denna omgången.
Vi skall träna nw och grytgång. Vi skall leta grävlingpäls och försöka ha det så bra det går
 
Ha det bra och njut höstfärger
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0