Alltså matte

Jag förstår mig inte riktigt på min matte. Nu har hon hostat länge och snorat och sovit. som den omtänksamme jag är så har jag legar bredvid henne så att hon skulle ha sällskap. Jag har pussat massor på henne och hämtat leksaker om hon skulle få lust att leka.
Hon har tittat lite på dator och på tv. Då sitter jag i hennes knä, eller ligger på skrivbordet bredvid datorn (hon uppskattar inte när jag hjälper henne skriva)
Hon syr lite på ett projekt till vårens utställning och då har jag hjälpt till.JAg ligger på tyget så att det inte glider iväg. Jag ligger nära symaskinen när hon syr och när hon syr för hand då ligger jag oftast med huvudet i hennes knä.
 
I går bakade hon en massa limpor. Dom fick ligga på bordet och svalna och då la jag mig bredvid dom och passade så att inte våra möss kom fram för att ha fest.
 
I går kväll hade Blåzza och jag lagt oss före matte så hon fick krypa upp i sängen för att inte störa oss. Hon har legar med ryggen mot väggen hela natten Blåzza har legat i hennes halsgrop och jag vid hennes mage
Hon berättade för husse i morse hur mysigt det hade varir Rufus låg som en hopkurad ekorre vid min mage och snarkade och sov. Blåzza vaknade till ibland och ville bli kliad på magen. Det har varit så mysigt.
 
Det lät väl bra?? Men vad hände sedan? Hon tog husse med sig till stan för att handla mat till festen på lördag, och vet ni vad??  Blåzza och jag fick vara ensamma hemma!! TVÅ TIMMAR!!
 
Blåzza bryr sig inte. Hon ligger i stolen under fläkten eller på mattes säng och sover tills de kommer hem. Jag vill inte att dom skall åka ifrån mig! Här har jag ställt upp i massor av dagar och så sviker hon mig. Vilken sopa hon är tycker jag.
 
Fast så kommer hon hem och pussar på mig och säger att hon har längtat efter mig och så pussas vi en massa och då vet jag ju att vi älskar varandra, fast hon är dum ibland.
 
 
 
Nu gjorde matte fel igen!! Hon trodde det var tussilago, men det är det ju inte. Lyser som solar gör dom i alla fall
 
Pussar från Rufus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0