Har jag gjort bort mig nu igen?

Dagen började med mys. Inte så nyttigt, men som sagt mys medan jag stekte ägg och bacon och bakade scones. Varför bakar jag inte scones oftare. Så gott och så enkelt. Det får bli ändring på det tror jag.
Soluppgång
Innebandy. Van som jag är att heja på Sirius när jag är på innebandy så fattade jag inte varför Emma klappade händerna när de svarta laget gjorde mål. Nästa mål hände samma sak, men DÅ talade Emma om att Thea faktist spelade i det svarta laget och att det var dem vi skulle heja på. Tur att Emma var med. Björklinge BollKlubb vann stort over Sirius och det var givetvis roligt att heja på vinnarlaget, men lite synd tyckte jag allt om Sirius.
Wilmas lag vann också sin match. 
Undrens tid är inte förbi. Farfar Allan är med och hejar fram sina barnbarn.
 
Innebandy är spännande, eller??
 
Efter innebandyn åkte jag till Uppsala där Alex hade öppet hus i sin nya lokal. Alex är massör och hon brukar hjälpa mig när jag har ont. Hon har en lokal hemma, på väg mot Tensta härifrån sett. Nu har hon skaffat en lokal i Uppsala också och det är säkert bra att komma närmare kunderna.
Det var flera hantverkare där och smyckesförsäljare. En sålde smycken i något gummimaterial. Så häftigt. Bl.a hade hon fotsmycken i svart och vitt. Man satte det ovanpå foten, fäst i en tå och runt vristen. Jättetufft när man går barfota på sommaren
Själv köpte jag köpte en drömfångare
 
Återbruk av en sybåge och en virkad duk. Kunde inte motstå den. Hoppas den samlar in mina drömmar och tar hand om dom dåliga. Dom goda drömmarna vill jag kunna minnas
I går messade jag kennelhusse och frågade om Blåzzas ökade aptit kan vara ett tecken på att hon är dräktig. Kan vara, svarade han.
I natt hade Blåzza precis fött en valp i min säng när jag vaknade. Den drömmen hade jag kunnat drömma en stund till även om sängen inte är bästa ställe att få valpar i. Blåzza tog väl hand om sin valp och slickade den och "pratade" med den.
 
Nu har Wilma tjejkalas och vi andra skall åka till grekrestaurangen i Svista för att äta mat.
Vi önskar er en fin lördagkväll och också söndag
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0