Alla stans poliser vid stationen??

Så är tjejerna samlade igen. Vi var inne och hämtade Smilla när Matilda skulle åka till Skåne. När man hämtar någon vid stationen så måste man stanna bakom stationen. Det gjorde jag i dag också och där var det pådrag med poliser. Undrar om vi har fler poliser i Uppsala än de som var där. Blåljus på flera bilar, både målade och civila. Poliser med gummihandskar och plastpåsar och... På soffan satt ett gäng individer och en hund av okänd ras. Man kan inte säga att jag gått där om det inte hade varit polisbevakning.
 
Fina planteringar finns det i alla fall att njuta av
 
Har ni någon gång funderat på hur rödbetsblommor ser ut??
 
Visst är det härligt rufsigt?? Vågar vi ha det så här nästa år??Eller blir det inte lika tufft i våra krukor??
Ett år när jag var  i Assisi, så fanns det massor av krukor vid hotellet. Lite kantstötta, givetvis i lera. I någon växte ett salladshuvud. I en annan två rödbetor. Som ni förstår var det inga stora krukor, nej lagom till en pelargonia kanske.
Hur som helst så testade jag att göra så året efter. Det blev inte alls lika roligt/snyggt/häftigt/tufft hos mig. Nej det såg bara fånigt ut. Dessutom så var det jobbigt att springa och vattna krukorna. Det var alltså ett engångsprojekt hos mig.
Men det här, att blanda lite blommor och grönsaker. Kanske, kanske.....
 
Solrosor är ju aldrig fel!! Det skulle jag kunna odla lite nästa år. Inte bara låta fåglarna fröså, utan medvetet välja frö och dra upp plantor.
 
Tro det eller ej, men innan jag körde till Uppsala så satte jag in en bukett blommor på köksbordet
Krasse är också en blomma som jag tycker så mycket om. Att det inte fanns annat grönt än persilja var ju lite lustigt. Krassebladen är inte så roliga tycker jag. Dom tar lätt över i buketter, men persilja fungerade bra tycker jag. Kanske skall ta med en sådan bukett till kyrkogården i morgon. Mamma skulle ha tyckt att det var en rolig blandning.
 
Börjar bli dags att ta fram trimkniven? För att slippa höra att man inte skall använda kniv för det skär av pälsen, så kan jag berätta att min trimkniv är slö och skär inte av någon päls!! Den är testad av två yrkestrimmare och jag tror att dom förstår sig på att trimma. Men trimmad eller otrimmad så är hon väl underbar min Lilla Blå??
 
Nu har vi ätit vattenmelon. Det är otroligt vad tjejerna älskar det. Dom vet inte hur fort dom skall få sina bitar och här gäller det att låta dom vänta så att jag får behålla fingrarna. Persikor är också väldigt gott. Smilla plockar bär på buskarna och föredrar hallonen framför vinbären. Blåbär har vi inte letat i år, men det älskar både Smilla och Blåzza
 
Sist en liten rapport om Ronja. TVÅ tabletter och bara enstaka skakande på huvudet. Först på måndag skall jag ringa Per och berätta. Kanske räcker det med en halv tablett/dag. Jag har inte läst om biverkningar men säkert finns det en massa.
Ronja har busat med Blåzza och hon har lekt när vi skulle ut och gå.
När hon var valp började hon dra i kopplet när vi skulle gå ut. Jag drog åt mitt håll och Ronja åt sitt. Det blev en lek som jag i bland tyckte var lite jobbig, men nästan alltid skrattade jag åt henne och det var ju en uppmuntran att fortsätta.
Ibland har jag tyckt att det har varit SÅ jobbigt men samtidigt som tårarna runit har jag skrattat. Det är för att jag skrattar åt tjejernas bus som dom inte går att uppfostra har jag hört. Man måste vara bestämd för att lyckas.
När jag fick veta hur hennes nacke ser ut så släppte jag kopplet och nu rusar hon runt, lika lycklig och leker själv. Min älskade Kråka så full av lycka och livsglädje
 
Ute blåser det varma vindar. Det blir allt torrare och buskarnas blad blir allt gulare.
Det är bara att gilla läget. Vara rädd om vattnet så att inte brunnen sinar.
Har ni funderat över hur gott det är med ett stort glas kallt vatten?? Det är så självklart för oss att ha tillgång till det så man glömmer lätt bort att tänka efter och känna hur det smakar
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0