Ännu en lördag

Eftersom jag fortfarande är utan dator så använder jag mobilen. Övning ger färdighet? Undrar om det gäller allt. Förra bloggen blev inte riktigt klar innan jag tryckte på publicera.


I dag, har varit ännu en dag med UFO, dvs arbeten som inte är klara utan ligger och väntar. Jag hittade en massa, och då menar jag en massa blommor sydda med handsöm över pappmall. Nu skall dom monteras ihop men i något läge har jag tänkt fel och plockat ur pappmallarna som skall sitta kvar så länge som möjligt. Jaja. Det blir inget överkast som jag tänkte när jag började. Det var innan jag hade smutsiga hundar på sängen. Det får bli en sommarduk i stället. Med tanke på min arbetstakt så kanske det kan bli en flytta hemifrånpresent till Elsa. Hon fyller 6 år nästa vecka😉

Jag försöker fånga vardagslycka. Inte den där som är lika varje dag, som hundpussar och hundpromenader utan lycka som oväntat dyker upp någon gång ibland. I dag har det hänt
För att börja från början så hade min mormor Svärmorstungor. De stod i fönstren och på sommarrn när vi var i sommarstugan i Partille var dom särskilt bra. Dom krävde inget vatten och jag minns doften av blommorna när vi kom hem från landet. Dom blommade alltid då... eller minns jag frl? Inte...
När mormor dog flyttade dessa blommor hem till mamma och sedan till mig. M. Under åren har jag planterat om och tagit bort gammalt och fult precis som mamma och mormor före mig. I stora huset hade jag flera men när jag flyttade hit där vi bor nu fick bara en kruka plats. Den ställde jag på badrummet.
Där har den stått, men plötsligt i vintras insåg jag att den nog fått för mycket vatten. Bladen började ruttna. Jag lyckades rädda några små bitar som jag stoppade ner i en kruka med jord. Den har stått i köksfönstret och jag har vattnat LITE och tittat och undrat. I dag såg jag undret. En liten grön ny planta börjar sticka upp. Mormors Svärmorstunga lever vidare 😍

Undrar var kalkonerna kom ifrån och var Svärmorstungsn finns

Livet är spännande?
God natt⭐️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0