Valpmys

Efter en helt vanlig fredag med småplockande och tvätt så åkte jag till Åkerlänna för att mysa valp.
 Det här är Kajsa Kavat som skall stanna i kenneln. Hon blir säkert en lika duktig  som sin mamma och sin halvsyster. Båda två arbetar med barn med särskilda problem i Uppsala kommun. Inte med alla givetvis, men de barn och ungdomar som får träffa Agnes och Myrra älskar dom. Jag som har förmånen att få träffa dom ibland har inte svårt att förstå att dom är älskade. Älskade av både barn och deras föräldrar.  Min Lilla Blå är bra på att läsa av mina känslor, men jämför jag med Lenas hundar så är det olika klasser på känsligheten.
En trevlig kväll med goda smörgåsar och fika och mycket prat och valpmys så klart
Förutom Kajsa så finns det tre killar i kullen.
 
VIlka valpar som är på fotona vet jag inte Jättegoas allihopa.
Det skulle ha varit hur enkelt som helst att övertala mig att köpa en av dom , men nu var dom sedan länge tingade. Kajsa får jag ju träffa ibland och det känns jätteroligt att få följa hennes utveckling.
 
Världens vackraste julblomma fick jag av Lena och hennes föräldrar. Jag kan bara säga TACK!! Jag blev jätteglad.
 
I dag har jag lagt julklapparna i papper
Här är några. Vi skulle inte köpa så mycket julklappar i år och jag har varit väldigt lydig. Vet inte om barnbarnen kommer att uppskatta det, men order är order, eller hur??
 
Så gick dagen med lite symaskinsarbete och så blev det dags för innebandy. Först spelade Thea och hennes lag mötte Lagunda??Det blev en knapp seger för BBK, men seger.
Lite trött blir man efter 3 ggr 15 minuters spel även om man inte är på planen hela tiden.
Ja att nr 8 är Thea har ni väl gissat??
 
 
Efter en stund mötte Wilmas lag Livets ord.
Det laget spelade i vita dräkter med ett stort svart kors på magen. Det var bara det att när dom stoppade ner tröjorna i sina byxor så spelade dom med djävulskors på magen och det tror jag inte att dom tänkte på. Jag reagerade spontant med en obehagskänsla och den hade jag svårt att släppa. Matchen var het och så småningom blev tjejerna varma och tröjorna drogs ur byxorna och korset blev synligt. Wilmas lag vann stort, men jag kan inte säga säkert resultatet så jag avstår.
 
I morgon spelar  Wilma i JAS-laget och det skall visst bli en riktigt spännande matsch . Jag kanske väljer den före adventskonserten i kyrkan som sker precis samtidigt. Nu vet jag att sittdyna är ett måste om man skall åka till Björklinge och sitta på låga gympabänkar.
 
 
Nu räknar vi ner  Dan före dan före dan före.......
Vi njuter julblommor och i morgon täder vi det tredje advenstljuset
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0