En dag på lantgård

I dag har Harvey sett mycket nytt som jag är ganska säker på att han inte träffat på tidigare.
Vi åkte till en kompis som har en massa olika djur. Erkännas skall att när katterna började dyka upp så steg min puls. Blåzza hade inte tittat på avstånd och sedan allt eftersom tiden gick, närmast sig först en katt och sedan en till
 
 
Det gällde ju att ha koll på alla katterna.
 
Dom här två var på hunddagis hos Malin och den ena försökte uppfostra Harvey, men han blev inte så värst rädd. Malins hund Linnea är betydligt större än vår Ronja och henne gillade Harvey. Varför hon inte fastnade på bild vet jag inte.
 
Alltså, det gäller att hålla koll på allt. De här djuren var stora och så fanns det en katt lite bakom och...
Massor av nya dofter var det också.
 
Men alltså, den här var läskig....till en början
 
Kaninerna var jätteroliga
 
Nja , dom här vill jag inte hälsa närmare på
 
Här fanns det fina kycklingar
 
Vilken modig kille!!
 
Tack Malin för att vi fick social träning hos dig i dag.
 
Ja ni, det var en mer än trött hund som jag hade med mig hem. Lite annorlunda doft har han också.
Kanske måste han få ett bad innan jag levererar honom till hans hussar. Jag har några fagar på mig att ta det beslutet.
 
Nåja tröttheten var inte långvarig När mamma kallade så sprang han ut och lekte med henne. Hjälpte henne att skälla på grannens katt. Det är skillnad på katter och katter, eller??
Just nu funderar jag på hur smart det var att bädda rent före lantgårdsbesöket. Bada i kväll?? Nej tror inte det. Kan bli rena lakan i morgon igen Det är bra tork ute!!
Ja nu har våren kommit Så underbart, men vad säger dom på väderleken på Rapport?? Risk för frost i natt och nästa natt och sedan kommer kylan.
 
En fantastisk fin kväll är det. Jag önskar er alla en fortsatt fin kväll och går ut och njuter lite. Det gäller att passa på


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0