Mors dag

I dag är det Mors dag. Inte behövs en speciell dag, men visst är det väldigt roligt att få ett telefonsamtal, ett hälsning på mobilen eller en present
 
Väldigt roligt var det att Harvey skickade Morsdagshälsning till sin mamma. Överraskningar är alltid roliga. Tack hussarna som hjälpte honom.
 
I dag har vi varmt och blåsigt. Det har känts som åska i luften och Smilla har stor del av dagen legat på husets säkraste plats, under toastolen.
Jag har planterat pelargoner för nu tror jag att risken för nattfrost är minimal.
Vi har njutit årets första rabarberpaj. Med den här torkan är det tveksamt om det blir flera. Det utlovade regnet har vi inte sett till.
 
Jag har dessutom sytt två "Antiplastikassar" Jag har också plockat fram tyg för att sy några till. Nu skall jag vara rationell och stryka och klippa och sy flera på en gång.  Jag har hittat flera roliga tyger
 
 
 
 
 
Sist men inte minst jordgubbstyg efter mamma
 
Ja ni, detta var ett litet axplock. Jag tycker att en kasse man har med när man går och handlar kan väl gärna vara lite häftig. Inte behöver den vara lugn och sansad i färgerna eller hur? Roligast tycker jag att jordgubbstyget  är. Tyget med uppfinningar kanske någon kille kan våga ha med till affären och säkert hittar jag någon som är modig nog att ha skoltyget från USA i en kasse.
Nu skall jag titta på nyheterna och sy tassar. Det är ett ständigt pågående projekt som passar så bra till nyheterna.
 
Trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0