Hur mycket värme

avger en borderterrier??
När Blåzza delar säng med mig så vaknar jag genomsvett. På kvällen när vi skall sova så makar jag henne tillrätta så att jag får plats. Så småningom så vaknar jag som en ostkrok som ligger runt en kamin. Jag "knör"undan henne och somnar om. Vaknar som ostkrok. Så håller vi på
På morgonen finns det inget annat alternativ (givetvis efter att ha utfodrat och släppt ut tjejerna) än att duscha. Jag är genomsvett när jag vaknar. Värmedyna är bra för min rumpa, och nog har jag en  värmedyna alltid. Att använda el är helt onödigt. Jag undrar hur mycket värme hon alstar min Lilla Blå
 
Det har skett under här. Med risk för att jag har berättat det redan så ,
När Blåzza vill komma in så kommer hon till dörren och skäller. När jag öppnar dörren så rusar hon till köksbänken och sätter sig och väntar på belöning. Det ni!! Inga dåliga grejer!
Mer kommer nu: Oftast kommer hon när jag ropar in henne. Alltså behöver jag inte gå ut och hämta henne. Hon kommmer in, sätter sig vid köksbänken oc får godis.. Man kan inte lära gamla hundar att sitta sägs det...
 
Övrigt från Danviken. Jag håller på i tomteverkstan. Lite hemligt alltså.
I går bakade Thea saffranskaka och bjöd på till fikat. Härligt att det så snart är dags för saffran så att man kan tjuvstarta lite lätt. Men faktum är att saffran har varit en festkrydda i Uppland sedan gammalt. Här har det serverats saffransbullar till alla fester. Barndop, konfirmation, begravningar och födelsedagar. Alltså helt ok att bjuda farfar på till Fars dag.
 
Ni skall faktiskt få receptet på kakan som Thea bakade
 
Katriinas saffranskaka
 
2 ägg
3 dl socker
1 pkt saffran.mortlas med 1 tsk socker
200 g smält smör blands med
1,5 dl mjölk
4 dl vetemjöl blandas med
2 tsk bakpulver
 
Vispa ägg och socker pösigt. Rör i saffran
Blanda ner smör/mjölk växelvis med mjölblandningen
Häll i smord bröad form och grädda 45 min i 175 graders ugn
 
Njut till kall mjölk eller en koppkaffe
 
 
 
Min BORDerterrier som behöver lite pälsvård. Hon har fått mig att inse att INGET ätligt skall lämnas på bordet.
Tycker hon inte om det som finns där så smakar hon i alla fall och sprider ut på bord och soffa det som inte duger att äta. Typ färska ananasskivor som fanns i en skål när jag gick från köket
 
Inga bilder på de andra tjejerna idag. Det får vi ta igen en annan gång. Smilla har varit på klippning och är sååå fin.
Om en vecka är det Ronjas tur.
 
Åter till Tomteverkstan
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0