Snart är det första advent

Vilket väder. Heldagsregn. Riktigt tråkigt att vi har tagit in regnmätaren för i dag har det kommit många mm.
Vet inte om jag tycker att det är bra eller dåligt att det inte kom som snö.. Uppehåll och frost en period och sedan snö vore väl det bästa.
 
På förmiddagen hade jag trevligt besök av Inger som bl.a har Blåzzas syster. Vi är alldeles fulla av prat så tiden rusar när vi träffas för att fika
 
Titta så fin blomma jag fick. Man behöver verkligen inte ta med något när man kommer hit för att fika, men visst blev jag jätteglad.
 
Jag har inte haft någon adventskalender på många år, men Inger hade med sig det till både Allan och mig
Vilken härlig ide. Tack snälla Inger. Nu är det svårt att vänta till 1 dec, men det förstår ni säkert.
 
När Inger åkt hem bytte jag gardiner i köket och i badrummet. Tomtebonaden satte jag också upp, men de röda handdukarna får vänta till helgen
 
I morgon skall jag plocka fram adventsljusstakarna för att kolla om dom lyser Det brukar alltid vara några lampor som har gått sönder under sommaren.
 
Harvey har fått stifta bekanntskap med popcorn Det tyckte han var konstigt. Att gå ut och in gillar han däremot. Han går till dörren och "låter". Då är det någon som öppnar. Så är han ute en stund och så "låter han på utsidan och någon släpper in honom. Ibland är någon, eller alla tjejerna med honom, ibland är han ensam. Om jag skulle beskriva köksgolvet skulle ni som inte har hund blir förskräckta, så jag avstår.
Lukta kan man ju alltid göra, men äta?? Neeej!!. Smilla som är snabbast på att tömma sin skål blev inte ledsen alls.
 
Man blir ganska trött av att vara borta. Man blir trött av att ha besök också, men tänk så roligt det är. Skönt att man kan lägga sig och vila när man blir trött. Man blir extra trött av att regnet slår mot rutan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0