Höstmys

En Liten Blå har nu en period bestämt att dela säng med matte. Det är jättemysigt men jösses vilken plats hon tar. Och så varmt det blir. Hon skall ligga nära, nära och mitt i sängen. Jag flyttar henne så att jag kan sträcka ut mig och så somnar jag. När jag vaknar ligger hon utsträckt mitt i sängen och jag som en ostkrok runt henne. Det där upprepas och jag fattar inte hur det går till när hon "knuffar" bort mig. När det sedan dagas vill hon bli klappad och kliad och när jag inte "fattar" så skriker hon högt och buffar på mig. Hon är för rolig vårat lilla troll.
 
I går hade vi goda vänner på besök. Äntligen måste jag säga Vi är urdåliga på att bjuda hem folk. Vi har som något slags mantra: Nästa vecka......
Vi hade väldigt trevligt och maten smakade gott. Jag gjorde egen Toast Skagen. Det var länge sedan sist och det här receptet var så lyckat så det blir fler gånger. heter han Mannerström, kocken vars recept jag provade??
Carolinas äppelkaka med en aning flingsalt i var mumsig efterätt efter fläskytterfilen.
 
I dag har vi bara höstmyst. Henrik och Helena dök upp och överaskade oss mitt på dagen och Henrik hjälpte mig med datorn, det inte Otto hann innan han körde till innebandy med Thea. Dock lyckas jag inte lägga in foton så han får göra återbeök. Jag måste också repetera hur man gör en grupp på facebook. Redan i våras kläckte ett par hundkompisar att vi skulle byta bokideer, vi hund-och bokbitna. Nu är det hög tid att få till den där gruppen innan bokbussen kommer på torsdag. Sist lånade jag inte böcker själv, utan fick en kasse av personalen och det var  annorlunda än det jag brukar välja, och riktigt trevliga bocker. Det är inte dumt att variera sitt läsande ibland inser jag.
 
När regnet slår mot rutan och det brinner i kaminen och stearinljusen lyser och kaffet står på bordet. Kan man ha det bättre än så??.Lägg till ett korsord eller några tygbitar eller ett garnnystan så är det bäst.
Jag har faktiskt hunnit en sväng till Knapplådan, världens mysigaste affär. I dag blev det två garnnystan för jag fick plötsligt ett oerhört stort behov av en röd mössa och dito raggsockor. Tänk som det kan bli.
Precis hemkommen fick jag ett sms från Matilda att hon tycker att vi skall gå hundpromenad framöver som stöd för bröstcancer och då skall både hundarna och vi ha något rosa på oss. Blåzza har ett rosa tyghalsband men det känns som om jag nog måste maxa lite så det rosa syns ordentligt. samtidigt hatar hon kläder så... Jaja det är två veckor dit så vi hinner
 
 
 
 
Återbruk är inne så var så goda!
God natt. Njut av regnet mot rutan det gör i alla fall jag


Kommentarer
Postat av: ullie

åhh härligt med blommor
Hade gärna önskat mej raggsockor vita eller grå vet inte varför =)
kram o fin tisdag

2017-10-16 @ 22:10:59
URL: http://weberskold.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0