Höstrusk

Vad passar väl bättre än att baka bullar när regnet slår mot rutorna? 

Men före bullbaket var jag med Annica i skogen och plockade trattisar. När Blåzza fick känna doften av svampen dansade hon på bakbenen runt mig och när jag slog ut dom på bordet så la hon sig nära, nära. Jag fick gömma några i vardagsrummet och det var inga problem att nosa reda på dom. Säkert doftar en trattis mycket starkare än en droppe av något doftämne som sitter på en möbeltass. I alla fall hittar hon svampen väldigt lätt. Undrar om vi kan få till övning i skarpt läge ute i skogen så småningom


Det doftar gott.




Det har blivit en riktig bordshund av Blåzza. Nu kliver hon obehindrat upp och ner. Räven som går utanför syns ju mycket bättre mär man står på bordet. Det gäller bara att se till att det inte finns något ätbart på bordet när man lämnar köket. Så var det mär vi hade katter. Då kunde man inte låta något ätligt ligga framma. Minns när Trollet hämtade rödspättan som vi skulle ha till middag. Det var tur att det fanns snabbtinad korv i frysen.


I dag har jag tvättat och bakat limpor och stickat och varit på stickcafe. Desutom har jag torkat hundar massor av gånger. Dom har inget emot att gå ut trots att regnet har öst ner
Nu skall jag snart träffa Jon Blund.
I morgon skall jag bl.a åka till Uppsala för att  lämna in min ena hörapparat igen. Dessutom skall vi hämta hem våra vinterhjul så att vi är beredda när frosten kommer

Jag påminner igen om reflexer😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0