Kläderna gör mannen

I morse åkte jag till Gränby. genast jag kom innanför dörren träffade jag en man som såg välbekannt ut. Jag hejade och han hejade glatt tillbaka. Jag gick vidare och funderade på VEM var han??? Han var klädd som en hantverkare i arbetsbyxor och någon gråblå jacka. Inte elektrikern eller rörmokaren och inte snickaren. Inte någon av killarna som grävde grund heller. VEM var han??
På hemvägen visste jag plötsligt!! Killen som kör bokbussen!! Han har ju alltid vit skjorta och snygga byxor. Inte konstigt att jag inte kände igen honom, eller hur?
 
Jag gick vidare och handlade almanacka till nästa år. Köpte en t-shirt på stadsmissionen för att sy tröja av till Blåzza. På Panduro var garnet slut så jag får sy en tröja i stället till morgondagens rosa promenad. Toppen att hitta en rosa för 10 kronor. Dessvärre provade jag inte hennes polisunifiorm från USA som jag hade som mönster, så det blev lite korvskinnsaktigt, men jag hoppas det går bra ändå. Får vi inte gå med så går vi väl en tur själva.
Handlade lite mat. Köpte en "sil" på Claes. Var inte på systemet, men ni skulle sett kön som ringlade sig utanför när dom öppnade. Den var lååååång!
Jag var på apoteket och hämtade ut ögondroppar. Dropp, dropp. Morgon och kväll. Alla dagar lika.
 
Åkte förbi Blomsterlandet och handlade ljung som jag planterade när jag kom hem
 
Utsikten från mitt syfönster. Inser när jag ser bilden att jag nog behöver sopa lite på kanten
 
Lite ljung och lite enris och bästa blommorna från Ci`s keramikverkstad i Knivsta. Blev riktigt fint tycker jag
 
Guldgula löv lyser upp. Jag njuter
 
Jag har poppat och poppat och så har jag poppat. Wilma skulle ha med till discot som hennes franskagrupp ordnar i kväll. Tjejerna trodde inte det var sant att dom inte fick smaka alls. När matte poppar så brukar det serveras. Mycket konstigt, men det blev till sist skålar till tjejerna också
 
Jag har börjat sticka mig en ny mössa, men inser att den blir för liten. Härligt, det innebär att jag snart har en julklapp färdig. Tror att en röd mössa i samma modell som pappas Moranissemössa blir perfekt till Elsa.
 
Jag har köpt reflexer också. En helt vanlig men en som man kan trycka på och då blinkar den. Det såg jag när jag kom hem. Den var rolig så sådana skall jag skaffa flera. Finns på LundeQ i Gränby. Nej det heter inte LundeQ längre. Akademibokhandeln heter det.
Nej jag är INTE tjatig!! Köp ni också!!
 
Trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0