Svampsök

I dag klickade jag in Blåzza på en trattis. Sedan la jag ut några på gräsmattan som hon så småningom hittade, givetvis fick hon Frolic som belöning.

Lättare var det när svampen låg på trallen och gruset.

När svampen var rensad la jag den i en kastrull för att koka upp. DÅ tyckte Blåzza att det var roligt. Doften spred sig och Blåzza satt nedanför spisen och tjöt. Hon studsade och hon tittade på mig som inte kunde motstå att ge henne Frolic. Hon hade ju markerat doften, även om hon inte fått någon order att söka. Hon är rolig vår lilla toka.

I dag har trädgårdsmöblerna flyttat inomhus och pelargonerna är komposterade. Tagetesen får vara kvar tills frosten har"tagit" den. Än så länge lyser dom så fint i krukorna.

Några citrongula slemskivlingar hittade jag också i skogen. Dessvärre var det larver i dom så de blev kompost.

Nu är det stick och tvkväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0