Hemma

Nu har jag varit hemma två dagar. Vi har haft det väldigt bra. Härlig gemenskap. Vädret har varit bra och ännu bättre. Dvs att de första dagarna regnade det lite med betoning på lite. De senare dagarna sken solen. Höstfärgerna lyste. Renarna strosade och störde emellanåt Blåzzas koncentration. Varför nosa efter doftgömmor när luften var fyld med rendoft?


Resan hem gick tradittionsenligt men på det stället där vi brukat luncha på hemvägen serverades inte lunch längre så det blev mat i Rättvik på hemvägen också.
Hemma hann jag rösta i kyrkovalet och packa upp och titta på nyheterna innan jag somnade ovaggad
I går var jag hos baprapaten igen. Blev uppvärmd både ytligt med lera och på djupet med laser och ultraljud innan han drog och drog. Vi skall träffas på fredag igen. Håll tummarna för att han rättat till låsningen i ryggen då.

I dag har jag sytt och skurit tyger och strukit. Tänkte få klart det nya överkastet till min säng. Vi har myseldat i kaminen och tänt ljus på bordet. Nu är det höst även om naturen inte är lika full av färger som den var i Grövelsjön.

?

Tjejerna sover till nyheterna även om Blåzza vaknade till när jag tog fram kameran.

Som vanligt kommer jag inte ut i rymden med datorns hjälp men nu är det bara två veckor tills Telia slutar ta emot anmälningar till fiber. Sedan kanske vi får ett rätt beslut om hur det går. Förra gången lurades dom så man vet inte säkert. 
Nu är det snart dags för nästa.
 nyhetssändning
Fortsatt trevlig kväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0