Jag har lekt ubåt

Det är faktiskt jobbigt att vara på läger ensam. Förra året var Ronja med men i år får jag göra allt jobbet själv.


Efter morgonpromenad och frukost skulle vi kurshundar lära oss vilka som tillhörde flocken. Vi fick gå två och två i en lång rad och så bytte vi plats med varandra massor av gånger.  Vet ni vad som var bra med det? Jo när jag tittade på mstte fick jag korv. Jösses vad korv jag fick😍😀

Sedan gick vi till en stor plan där vi gick slalom runt varandra och skulle sitta fint och stanna kvar och.....de andra hundarna kunde sitta kvar utan att någon höll deras koppel men matte vågade inte testa det med mig. Konstigt va? Vi fick massor av korv nu också😍

När vi varit hemma och gjort lunchlådor åkte vi en bit och sen gick vi och gick och gick och...det var tur för matte att det var en matte till som hade ont så vi gick lite långsammare.
När vi äntligen kom fram fick vi lunch. Sedan fick vi leta doftgömmor. Alltså, hur kul på en skala 1-10 är det att leta doftgömmor i en vedhög där det finns möss?? Jag bara undrar. Det är en tac med på lägret. Hon och jag satsade på mössen och det gillade inte våra mattar så nu skallvi backa i morgon. Undrar om det är något roligt

Vid fäboden där vi letade doft trillade jag i ett dike som var jättedjupt. Det var faftikt otäckt. Matte säger att jag är hennes ubåt. Vet ni mera vad hon säger? Att hon nog måste sticka en tröja till mig om jag skall fortsätta att vinterbada. Jag frös efter badet men som tur var hade taxmattenmed sig en handduk som vi fick låna. Efter det bar matte mig över de värsta våtmarkerna.

Nu skall människorna äta mat och sedan skall dom ha lektion
Själv tänker jag sova tills det är dags att kvällskissa för jag är väldigt trött.

Kan ni tänka er att mina valpar är stora pojkar och flickor nu. Dom fyller två år idag
Grattis till er alla på födelsedagen och Grattis till era människor som har haft lyckan att bli ägda av er
Puss på er🇸🇪🎂🐾🐾
Mamma Blåzza



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0