Skavsår på lårens insidor

I dag regnade det så då skulle min regnväst invigas. Efter en del bråk så accepterade jag att jag skulle ha eländet på mig. På hemvägen upptäckte matte att täcket inte satt på så bra. Det fanns resårer som skulle sättas runt låren så att täcket satt fast. Jag lovar er att det tog tid att komma hem!! Tänk er att ha ett täcke som har resårer som skaver på insidan låren. Det var jättesynd om mig!! Jag hatar verkligen kläder!! Tror ni att Ronja behövde ha ett äckligt täcke?? Nej hon tålde tydligen regnet hon. Det var riktigt rätt åt matte att Ronja gick direkt och la sig i mattes säng som inte var bäddad.. Jag lovar att det är grus i den även om den kanske har torkat
 
 
Det drar ihop sig till nytt doftprov så nu tränar vi på lagerblad. Jag slarvar lite med markeringen så i morgon skall jag visst markera den där tvåkronan igen. Jag fattar inte varför jag skall vara så perfekt Det behöver ju inte matte vara. Orättvist kallar jag det för!!
 
Matte och husse åkte till stan för att beställa glasögon till husse och då fick vi vara hemma själva Ronja och jag. Det klarar vi väldigt bra. Sedan har dom varit på kräftskiva hos grannen och dit fick vi inte heller följa med
 
Det tyckte vi var lite tråkigt för då fick vi inga räkor. Det är väldigt gott tycker vi.
 
Nu skall matte leta reda på halsbandet som blinkar, för nu är det mörkt på kvällarna. Lite svalt också så nu njuter matte augustimörker. Vet ni vad hon har köpt i dag?? En  BLÅ halsduk. Gissa om hon längtar efter att få sno den runt halsen. Alltså, hon kan väl sno den runt halsen i dag?? Det är väl inget att gå och längta efter??
Sno på bara. Inte lätt att förstå sig på matte.
I dag på promenaden så hade hon mössa och jacka på sig och hon sa att hon tyckte att det var så skönt. Jag fattar ingenting!!
Nu har Ronjat lagt sig i beabädden och jag skall lägga mig i soffan Ligga i mattes sandiga säng betackar jag mig för
God Natt!!
Blåzza
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0