Alla hjärtans dag

I dag har våren hälsat på. Fåglarna kvittrade och solen har gjort ett snabbt besök.
På eftermiddagen dök mina vänner från Valsäter upp med present
Tack snälla Carolina, Vendela och Dante. Jag kommer att vara finast i Skuttunge och så glad man blir av både färgen, ögonen och munnen. En riktig glädjemössa.
 
En promenad på hal väg. En tur till stan på vårlig väg. Tankade och inser att jag kör bil trots bensinpriset. När priset på bensin i min ungdom närmade sig en krona/liter sa jag: När bensinen kostar en krona skall jag sluta köra bil. Så mycket kan man bara inte betala!! Jag är inte sämre än jag kunde ändra mig, även om jag inte är karl
I dag kostade det många hundra kronor att fylla tanken och jag kör fortfarnade bil och dessutom med glädje för bilkörande är en frihet, även om jag numera tycker att kvällskörande är mindre roligt.
 
Jag har inhandlat mjukost och skall testa om Blåzza  kan lära sig att markera doftgömmorna. Dessutom har jag anmält mig till workshop för att få lite tips om hur man skall få henne att markera.
En del kunskap är färskvara och även om det finns i bakgrunden tar det ibland lite tid att plocka fram det igen.
 
Fläsklägg har plötsligt blivit väldigt billigt. Eftersom kålrot är svårt att hitta  med bra kvalitet på, så testade jag i dag att lägga läggen i svag ugnsvärme länge ( 150 grader i flera timmar) Oj så gott det blev med potatismos till och så enkelt. Kanske ide att hamstra lite lägg nu när det verkar finnas överskott av den.
 
Ett projekt till av dem som skall vara med på utställningen börjar bli klar.
Tv-tittande på uppdrag granskning om Knutby  En sån märklig historia.
Sedan satt jag kvar och tittade på Lerins konstskola. Jag har nog alltid upplevt drottning silvia som stram, men tillsammans med Lerins elever var hon väldigt mjuk. En trevlig upplevelse tycker jag
 
Lite vårljus får avsluta dagens anteckningar
Kram på Alla Hjärtans Dag
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0