Bara för att jag är värd det

För ganska länge sedan läste jag i en blogg om en kvinna som köpt sig en flaska vin, bara för att hon var värd det. Det var säkert något särskilt fint vin, men det spelar ingen roll vad det var. uttrycket dök upp i mitt huvud när jag i dag stod på Blomsterlandet och skulle köpa en ny orkide istället för den som jag komposterade i morse.
Ni vet säkert hur det är. skall jag ta den?? Är det flera knoppar på den kanske? Skall jag ta en gul eller en vit?
Plötsligt grep jag en i varje hand och gick till kassan och då kände jag: Bara för att jag är värd det.
 
 
Jag åkte till Uppsala för att köpa tyg som jag behöver och jag åkte från affären med en full kasse. Vilka behov jag har.!! Vilka färger undrar ni kanske. Gult, orange och grönt, vad annars?? Dessutom en meter rött till ett utställninfsprojekt. Man får inte roligare än man gör sig.
 
För övrigt har jag varit på begravning i Skuttunge kyrka. Det var mycket blommor men aldrig tidigare har jag upplevt att alla blommor var i samma färger. Rosa med lite inslag av blått. Det var så vackert att det var så enhetligt. Ända började tankarna snurra i mitt huvud. Är det läge att skänka mitt bårtäcke till församlingen.
Min pappa sa på ett tidigt stadium att han inte ville ha några blommor till sin begravning, för då skulle han inte ha någon glädje av dem. Använd pengarna till blommor åt några som lever och har glädje av dem
Pappa begravdes i Säffle och där fanns ett alldeles nytt bårtäcke som användes första gången på pappas begravning.
För några år sedan började jag sy ett bårtäcke och det användes på mammas begravning. Nu ligger det hovikt på vinden tillsammans med stolan som hör till. Säkert skulle det må bättre av och förhoppningsvis komma till mera glädje, om församlingen får det. Jag får ta mig en funderare på det
Det är gult och det heter Tussilago. Det finns några broderade tussilago på det och på stolan finns det tussilago broderat i nacken. Stolan sydd av pappas och Allans begravningsslipsar och den thaisidenklänning som jag hade som festklänning när jag var ung.
 
Nu är sängen uppvärmd
God Natt!
 Sov Sött!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0