Nu är Blåzza på G igen!!

I går var vi hos veterinären med Smilla och Ronja. Ronja har inflammation i en tå och har nu tratt och tvättas med starkt bakteriedödande. Dessutom var det väldigt små lock på dagens semlor och eftersom det är tradition att hon får mattes lock med grädde så är det extra synd om henne i dag.
 
Smilla är under utredning. Tack och lov är det varken diabetes, njurarna eller livmoderinflammation. Prov är skickat för utredning på Ultuna. Nu håller vi tummarna.
 
Vi kom iväg lite tidigt när vi skulle till veterinären så vi åkte en bit och hamnade vid Tegelsmora kyrka. Det var så vackert väder och vi njöt av att promenera vid kyrkan. Hundarna behövde kissa och kyrkans toa räddade Matilda och mig
Matilda och Kråkan
 
Matilda, Thea, Smilla och Kråkan
 
Tur att nyckelharpsspelaren fått mössa och halsduk när han skall sitta ute och spela.
 
Så blev det tisdag. Allan ligger mest och snorar och hostar och känner sig manligt eländig. Vår luftvärmepump (eller vad det heter) har tagit ledig. Lite illa valt tillfälle när det är -10 Nu har vi kupevärmare inne för att hålla värmen, och så eldar vi flitigt i kaminen
Blåzza är lite tveksam till om hon skall acceptera manicken som står på golvet och beter sig
 
I dag var dagen när mina blommor skulle få ny jord. Alltså laddade jag för det. Vattnade igenom växterna. Öppnade jordpåsen. Lyfte växterna ur krukorna och inser att jag inte har några krukor. Det finns massor med små lerkrukor, men inga stora nog. Alltså fick jag sätta tillbaka blommorna och städa köksbordet och skriva krukor på inköpslistan
Eftersom vi  hade mer blomkrukor än jag någonsin kommer att behöva så städade någon bort alla som hen tyckte var onödiga och tog med sig till sopstationen. Så kan det gå
 
I dag har det varit underbart väder
 
 
Jag nästan förväntade mig att få höra lärkan, med betoning på nästan
 
I kväll åkte Blåzza och jag för att träna nosework. Det var en bordeterrier från Jupiter där Hon var för mager enligt domaren på utställning. Hon väger drygt 9 kg. Blåzza väger 7,4 och Per varnade oss sist och sa att nu får vi tänka på foderintaget för nu börjar hon bli för rund. Orättvist!!
Måste nog ställa ut henne så jag får höra vad domaren säger.  Enklare är ju att åka till Bombax och höra vad CG och Monica tycker om hennes rondör.
 
Det var okända gömmor i dag som Blåzza klarade av bra. Hon arbetar så där superbra som på den tiden när vi verkligen tränade på allvar. Nu gäller det att matte inte släpper greppet utan ger henne chansen att utvecklas.
Malin och Saxi, våra kompisar  som vi är tillsammans med i Grövelsjön är där på tisdagarna och tränar så det  dubbel anledning att åka dit
 
Nu skall jag snart titta på Veckans brott
Fortsatt trevlig kväll önskar  vi er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0