Sävja kyrka-återbesök

Wilma har börjat "läsa för prästen" och nu är det dags för att besöka gudstjänster. I dag hade hon ingen träning eller match på förmiddagen så vi åkte till sävja kyrka. Där har vi varit många gånger när Wilmas familj bodde i Vilan. Det kändes hemma att komma dit, men så många mässor har vi inte varit på där. Inte någon om vi skall vara ärliga. Mässa var det i dag.
Kyrkan är 35 år berättade kyrkvärden som tog emot oss. Kanske hade han fel, för han sa också att det var andra söndagen i fastan och det är det inte förrän nästa söndag
Kyrkan är väldigt fin tycker jag. En underbar altartavla som jag önskar att jag kunde få till textilt. Himmel och hav som möts i horisonten och duvan som man anar sig till. Känns som hemma i Bohuslän, kanske är det därför som jag tycker så mycket om den
 
 
Frälsarkransen i stora glaspärlor med ljus i är så fantastisk.  ..
 
 
Dessvärre var det en avskräckande lång predikan. Killen som predikade,(det var inte prästen) analyserade evangelietexten i minsta detalj. Det finns forskning på hur länge man orkar lyssna, men den forskningen hade killen som predikade inte hört/tagit till sig. Att prövningar kan vara både positiva och negativa fick han fram med massor av exempel.
Vi har bestämt att besöka lite olika kyrkor, men vi skall kolla vad det är för präst som predikar.
Min pappa älskade att besöka olika kyrkor och han kallde det för att åka på kyrksafari. Det är kanske så det blir här under våren
Det är nog alltid kyrkkaffe i Sävja och idag var det tårta för prästfrun fyllde år, men eftersom Wilma skulle på träning köpte vi lite kaffebröd och drack kyrkkaffet hemma. Det var lååång kaffekö i kyrkan och det gick snabbare hemma.
Bullarna var supegoda, men kakorna tyckte jag var "för mycket."
 
Hemma igen så fick jag ett trevligt telefonsamtal  Det kallas ficksamtal. Carolina hade sin mobil i fickan och har lyckats ringa till mig och reagerade när hon hörde mig prata i hennes ficka. . Det blev ett trevligt samtal, som alltid när vi pratas vid.
 
Jag skissar lite på ett tänkt projekt. Lite lurigt att hitta bra tyger tror jag desssvärre.
Har konstaterat att Ronja behöver till veterinär i morgon, om så bara som en säkerhetsåtgärd.I går och i dag har hon bara fått göra korta besök ute i snön för jag vet inte riktigt hur tån skall behandlas. Kanske skall hållas både torr och varm.
 
Smilla fortsätter att kissa och dricka massor har Matilda rapporterat. Nu hoppas jag på akuttid med tjejerna i morgon
Fortsatt trevlig kväll
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0