Veterinärbesök

I dag har det fallit blötsnö i inte allt för liten mängd. Vi skulle till veterinären för att vaccinera tjejerna och det var inte någon rolig bilresa. Snöröjning såg vi inte resultat av någonstans där vi körde. Modddigt, spårigt slinkigt.
I Örbyhus hade vi behövt stövlar när vi skulle rasta hundarna. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen, Jag längtar tussilagotid.
 
Alla tre blev vaccinerade. Blåzza som varit grinig ett tag hade feber och var röd i halsen och skall nu ha medicin tio dagar och förnyad veterinärkontakt
Ronja som äter piller varje dag skall nu trappas ner på försök och sedan göra ett uppehåll. Håll tummarna att det går bra.Om inte så får hon fortsätta äta tabletter, men kansl¨ke kan vi halvera dosen. Tänk om det vore lika enkelt med människors medicinering, man gör ett besök och får diagnos och medicin. Sedan kan man ändra dosering efter telefonkontakt
 
Resten av dagen har jag sytt lite. Stickat lite och vilat lite med en bok. Nu hade jag tänkt lägga upp lite vintriga bilder, men se det går inte. Ni har väl alla snö utanför fönstret så att ni kan titta på era egna snöiga vyer.
 
Nu skall Blåzza och jag lägga oss och läsa. Smilla och Ronja sover redan och snarkar
God Natt!!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0