Svårt

Ibland är det väldigt svårt att hitta på en bra överskrift till bloggen. Dagar då det är många ämnen är sådana dagar, och en sådan dag är det i dag
 
En alldeles för varm morgonpromenad blev det i dag. Ronja orkade nästan inte gå hem, trots att promenaden var kortare än kort. Vi var ute lite senare än vi har gjort under värmeböljan Jag får skärpa mig i morgon och gå ut senast halv åtta.. Väl hemma satte jag Blåzza i en balja. Första gången hoppade hon ur innan alla fyra tassarna landat på botten. Sedan gick det bättre och så småningom tror jag att hon tom tyckte att det var skönt. Kanske skulle testa hundbadet någon dag??
 
Lunch avnjöt jag i Upplandstuna där jag har en kompis. Kall sommarsoppa med creme fraiche,turkisk youghurt, riven och avrunnen gurka, massor av kryddgrönt och melon. Så läskande i värmen.
Vi testade gurkskiva på ögonen också. Det har jag ju sett på bild och trott att det varit ett skämt, men det är riktigt skönt Testa får ni känna.
 
Lite prat om mönster i stickat och sytt innan vi åkte till Alunda kyrka och tittade på Silja Karlssons textila konst. Förutom tyg och garn så använder hon material från naturen. Bark, lavar och pinnar för att nämna några exempel.
 
 
Det var svårt, tom omöjligt att fotografera i kyrkan men jag försökte med dessa två tavlor som är nästan lika, men som blev så olika för att Silja valt ljus och mörk bakgrund. Så spännande.
 
På väg hem från Alunda så stannade jag till i garnladan
Jag har lite dåligt samvete för jag brukar handla i Knapplådan, men  det här är ett undantag, bara för att jag åkte förbi och Knapplådan har semester.
 
Väl hemma igen så läste jag reklamen som hade kommit (vi har inte "hunnit" sätta lapp på vår nya brevlåda om att vi inte vill ha reklam)
 
Aktuellt som bara den. Något att åtminstone le åt?
 
Något att gråta åt!! ICA i Tunabackar har kanske beställt det här köttet före torkan, men då borde dom ha den goda smaken att inte skicka ut flygblad med erbjudande om kött från Brasilien Hoppas att inte en enda kund nappar på erbjudandet utan stöttar de svenska bönderna med att köpa svensk.
 
Så vackra de mörka molnen är, men dom innehåller säkert inget regn
 
Sista bilden som visar Ronja som äter myror vill inte ladda upp. Så jag säger bara fortsatt fin kväll
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0