REGN??

Vilken dag. Allan orkade följa med på en liten promenad i morse Så roligt att dagen började lite bättre, även om natten varit tuff. Jag har varit och lyssnat på honom flera gånger och tänkt att snart är det akuten, men så blev det tack och lov inte.
 
Så satte jag ut en massa doftgömmor med lavendeldoft på gårdsplanen. På bildäck och trall. I blomkrukor och i gruset och i en jordpåse tryckte jag fast en tops så den inte syntes
Det var inga problem. Blåzza gick från klarhet till klarhet. Nu markerar hon så bra så det är ingen svårighet att veta att hon hittat Nu ser jag fram emot höstens doftprov med lavendel så att vi kan börja att lägga båda dofterna samtidigt. Spännande. Undrar om hon skulle klara kantareller också??
 
I dag åkte vi till Svista och åt lunch En härlig moussaka(hur det nu stavas)
Det är riktigt att man äter med ögonen också, och svanen och blomman gör att tallriken ser extra festlig ut.
Nu var vi mätta, trots att jag hoppade över potatisen. Jag orkade absolut inte, MEN jag orkade efterrätt. Den var supergod Vit chokladglass men rostade nötter och mandlar och chokladsås och... Man kan unna sig att åka dit och äta bara sådan till en kopp kaffe.
Det är så mycket blommor av alla de sorter och jag hade tänkt ta en massa bilder till bloggen, men se det gick inte.  Mobilen är full står det. Fattar inget. Någon dag när vi inte åker till sjukhus eller vårdcentral får jag åka in till Telia och få hjälp. Ungdomarna hittar inte felet så det är nog allvarligt dessvärre.
På tal om Telia så skall vi i veckan få reda på om de hittat någon som kan gräva ner fiber, trots all sten och alla fornlämningar. Drar sig denna entrepenören ur, så lär det dröja enligt samordnaren på kommunen
 
Lite handarbete, lite läsning, MYCKET ta bort grupper från facebook (VAR kommer dom ifrån?? )
Nyheterna på tv och sedan en skogspromenad tillsammans med klöv, blod och snitslar. ( och MYGGOR!!!)
Två återgångar, oblodat och viklar och vingel och.. Skall bli spännande att gå ut i morgon bitti och se om Blåzza löser problemen. Det ser regntungt ut, men har det inte regnat på så länge, så kan det vara uppehåll över natten tycker jag Sedan är det fritt fram för skyfall. I alla fall tycker jag att det är ok
Fortsatt trevlig helg
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0