Planeringen är nästan klar

Så är bandyfinalen över för denna gången
 
Vetlanda tog juniorguld. Arvid var med i vinnarlaget och vi är så glada att vi har fått följa honom och laget. Här är det Otto och Wilma som gratulerar. På bilden "bara" Arvid, men givetvis gratulerar vi och gläds med hela laget och deras familjer
 
Mummi och Lugge har varit här några dagar. Vi har många år tillsammans och därav många minnen.
Mummi och jag träffades på Hörby fjäderfäskola 1964. sedan följdes vi åt till Apelryds lanthushållsskolas trädgårdskurs, båda skolorna obligatoriska för att komma in på Seminariet för huslig  utbildning i Uppsala där vi började hösten 1965.  Där gick vi till sommaren 1968 och under de åren kom Allan och Lugge in i våra liv.
Nu är det dags att fira 50 år som hushållslärare med lanthushållsinriktning. Det är därför vi provlagat mat och smakat . Bakat bröd och smakat. En del blev lyckat men inte gott. En del blev jättegott. En del "blidde bara en tummetott" (ni har väl läst sagan?)
Vi har besökt tilltänkta hotell och matplatser. .
 
 
 
Vi har tittat på gamla kort. Vi har pratat minnen. Vi har ätit och druckit gott. Vi har pratat lite till. Vi har planerat. Vi har skrivit brev. Vi har skrivit minneslistor och så har vi pratat lite till och skrattat ännu mera och så har vi gjort program för dagarna i maj när vi skall träffa våra kursare
..
Även om vi tycker att vi har läget under kontroll så kanske vi måste träffas igen bara för att vi har så roligt när vi träffas, och så långt är det ju inte till Motala där Mummi och Lugge bor.
 
Underbara vårblommor ger hopp om att det blir vår i år också. Dom små blåa blommorna skall jag plantera ut i en kruka när det blir vår och så tänker jag på Mummi och Lugge varje gång jag tittar på blommorne. Härligt
 
När vi blev själva i går em så var det två som vilade sig lite. Det ser ut som om dom har det rätt bra eller hur?
 
I dag har vi promenerat på is 
 
 
och på asfalt. Nu längtar jag att få smörja in kängorna och inte plocka fram dem förrän det blir dags för läger i Grövelsjön i höst. Längtar efter mjuka fritidsskor och vårjacka. Längtar efter inga vantar och ingen mössa på promenaderna.
 
Himmel med vårkänsla
 
En stund vid symaskinen har det också blivit. Visst är söndag vilodag, men jag gör som bonden som svarade prästen på varför han inte varit i kyrkan. Vilket är bäst att jag sitter på hölasset och tänker på Gud eller sitter i kyrkan och tänker på höet??
 
Hundarna är kvällskissade och jag skall bara plocka ihop lite bans och säkerhetsnålar som jag inte får glömma när vi skall hänga utställningen som det är vernissage på på söndag. Theas bidrag är på G och ligger på tork och press under bakbordet på köksbordet. Vi har läget under kontroll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0