Ärtmjöl

Nu har den perioden börjat när man inte kan ta hundpromenader utan att ha lite papper i fickan. Det där gräset som dom betar är lite svårt att bajsa ut så ibland behöver det lite draghjälp.
OM huse hade hållit i Blåzzas koppel på morgonpromenaden så hade Blåzza fångat en sork i dag. Nu var husse hemma och matte är blixtsnabb, så hon hann dra bort Blåzza i sista sekunden. Jag hör fortfarande hur sorken skrek som Nessie fångade, Nessie hade skägg så jag kunde öppna munnen på henne och släppa ut sorken i frihet. Det hade jag inte kunnat med Blåzza och att låta henne äta upp den...nej fy farao och så pussa henne sedan. Nej Någon måtta får det vara.
 
Vi har varit på vårdcentralen där Allan fick lämna prover. Det tog"hundra evigheter" för det var något fel i systemet.
Vi har varit på Larsbo gård och köpt ärtmjöl. Det ligger två mil bortanför Örbyhus. Det var slingrig väg men vädigt vackert. Jag ville stanna och ta kort till bloggen för att visa er lite fina vyer, men det var inte läge att stanna om jag säger så.
Förutom ärtmjöl köpte jag havregryn och rågmjöl. Jag pussade på lammen och luktade på dom. Lammningstiden saknar jag, men inte höskörden. Det är tur att man kan åka till får besättningar och lukta och njuta och minnas
Vad jag skall ha ärtmjölet till?? Ärtmjölspannkakor och bröd.
På hemvägen stannade vi på golfrestaurangen i Örbyhus och åt lunch. Ni ser hur fettet dryper?? Men vi åt sallad till så vi var lite nyttiga. Friterat äter vi aldrig hemma så det var gott som omväxling. men jag måste erkänna att behandla fisk på det här sättet är nästan ... Tänk kokt torsk med ägg och persiljesås och kokt potatis.  Det måste vi nog äta snart. Så gott det vattnas i munnen när jag tänker på det.
 
Nu när det är så fint ute så är Blåzza ute mest hela tiden och inte alls har koll på när vi äter. Det är någon annan som håller koll på och är  nära matte. Det KAN ju ramla ner någon liten bit. Skulle ni kunna motstå dom ögonen??
 
Nu har jag varit ute och hämtat Blåzza. Det är inte nog med att vi har ett fasanpar och att grannen har en katt. Det smyger en räv på inte så långt avstånd från staketet också  och jag är så rädd att Blåzza skall komma på iden att ta sig ut och jaga.
 
Nu ser vi fram emot en lika fin sommardag i morgon eller hur??
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0