Nu testar vi igen

De senaste dagarna har jag antingen inte fått tillgång till bloggen, eller också har den inte gått att dela.
I kväll skriver jag en kort, om utifall det inte går att dela i dag heller.
I går serverades äntligen den där festmåltiden som Thea så länge har önskat sig, och blivit lovad
(Lite suggigt, men jag fick fota genom snap, för det gick inte att ta kort med kameran. Jaja, ni vet hur det är med teknik)
Jo stekta fiskbullar!! Det är festmat tycker Thea så hon undrade om det var svårt att tillaga. Det sa jag ärligt att det inte är och då undrade hon när vi skulle kunna äta det nästa gång. Man kanske inte behöver vänta en evighet om det är lättlagat??
Fiskbullar i buljong. Slå av buljongen. Rulla fiskbullarna i ströbröd och stek dem. Servera med kokt potatis, grönsaker och lingonsylt. Kan knappast bli enklare
 
I dag gick jag en tur i skogen, men den blev kort-kort. Det var så in i norden med mygg så det gick inte att freda sig. men jag hann att se att gökärten har börjat blomma, och på vägkanten har några lupiner slagit ut,
Vad skall vi ha i midsommarstången i år?
 
Så åkte jag till frissan. Det är kvalitetstid, men jag satte mig lite på snedden och läste en skvallertidning i väntan på min tur.. Jag hann läsa om flera kändisars skönhetsoperationer innan frissan ropade på mig. Då reste jag på mig och det skar som en kniv genom ryggen. Att sitta stilla och bli klippt gick bra och var helt smärtfritt. Däremot var det inte smärtfritt att gå till bilen.
Att köra gick bra, men... Hemma igen så kollade jag hur "min" naprapat hade med tider och han hade en tid som jag kunde fånga.
Gissa om det kändes bra. Både att det fanns en tid och att bli behandlad
 
Nu mår vi riktigt bra båda två. Allan är mycket piggare. Lungorna är fria från vatten och det är "bara" klaffen mot aortan som är förkalkad. Ingen panik, koll om ett år igen
 
Gräs är gott!! Tjejerna njuter precis som vi tvåbeningar gjorde av de bullarna som Wilma bakade i går och bjöd på. Hon bakar festbullat till skillnad mot mina vardagsbullar. Supergoda. Fastnade dessvärre inte på bild.
 
Nu är det OLIDLIGT spännande att se om det går att publicera det jag har skrivit


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så skönt att höra att Allan är piggare 💜

Svar: Ja det är skönt att det har vänt även om vi insett att biverkningarna av medicinerna inte är så roliga
danvikstjejerna.blogg.se

2018-05-25 @ 20:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0