På tok för mycket

Efter en natt med en gråtande Ronja som stora delar av natten har stått på köksgolvet och gråtit, var jag ganska trött när hon påkallade min uppmärksamhet. Hon var hungrig!
Jag slängde på mig kläderna för att gå ut och rasta henne. Hon får ju inte gå ut själv utan skall koppelrastas. Vilket schå! Vi är rätt bortskämda som bara öppnar dörren. 
Jovisst promenerar vi med tjejerna men inte varje gång dom skall rastas.
 
Efter morgonpromenad och frukost åkte vi till vårdcentralen där Allan skulle lämna blodprov.
Det blev på tok för många stick, innan de fått sina rör med blod. Dessutom fick provtagaren sticka på översidan handen. Vad händer?? Det börjar bli för ofta tycker jag. Tur att Allan är mer tålmodig än jag.
 
Kvantum och Gränby nästa. 
Jag hade verkligen längtat efter saffranssemla. Locket var supergott, men hu vad mycket grädde. Det var på tok för mycket. Jag skrapade av en del så att det i mitt tycke,blev mer lagom   
Jag har varit nästan godisfri sedan skolstarten i auguti och kaffebröd har jag dragit in på . Var det det som gjorde att jag tyckte att det var på tok för  sött ?? Mandelmassa är ju så gott (brukar vara) och den kan man ju inte skrapa bort. Alltså åt jag upp den. Efteråt så mådde jag riktigt illa av allt sött. Jag får skylla mig själv, jag borde skrapat bort lite. Nu behöver jag nog inga flera saffranssemlor i år. Jag har ingredienser till vanliga lussekatter och skall baka så snart jag hinner. det blir nog mera lagom. Och visst är väl saffranssemlor ett onödigt påhitt?? Jag menar , om man skall vara ärlig
 
Efter att ha fyllt varuvagnen på Kvantum så åkte vi till Rusta. Där var det klubbpris på ljusslinga till flaggstången och tygburar till hundar. Hade absolut fårr för mig att Blåzza behöver en sådan. Om jag köpte någon?? Nej. Jag köpte ljusslingan och ett par glasburkar och en dörrmatta. Väl hemma kom jag ihåg hundburen. Vet inte om Blåzza behöver en sådan. Jag får sova på saken.
 
Sedan åkte vi vidare till Jula för dagens absolut viktigaste inköp
 Fågelfrö!! Vet inte hur många säckar som Allan släpar hem på en säsong. Här är säsongen lång. Det är ju så roligt med alla fåglarna. Det tycker jag också, men det är Allan som är noga med att det finns frö hemma att mata dom med.
 
En slappar eftermiddag. Lite rastning med sele. Lite nosarbete. Lite mysa vid brasn med en stickning.
Det är ju inte förrän nästa vecka som det är dags att adventspynta. Jag försöker behärska mig.
Hur går det för er andra? Ligger ni också i startgroparna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0