Artrosskola

Ja så var det då dags att gå på artrosskola för att lära sig varför man har artros och vad det egentligen är. Det var absolut ingenting nytt!!
Det finns ett ärftligt samband
Högre risk vid övervikt
För mycket idrott i unga år är en riskfaktor om man tränat för mycket och ensidigt
Om man går mycket på hårda golv
osv, osv
 
Mamma hade artros och både knä och höfter var bytta.
Övervikt- inga kommentarer
Jag har inte idrottat --- då är det också en riskfaktor
Jag har inte gått mycket på hårda golv eftersom jag lärde mig för 50 år sedan hur farligt det är.
Att jag fick ett sms som kallade dit mig en tidigare tid och som dessutom var fel, var ingen bra start.
 
Fin kakelugn var det i väntrummet
 
Sedan blev dagen mycket roligare Jag hämtade upp en väninna och så åkte vi och shoppade garn!! Mycket garn!
Nu stickar jag mig en ny mössa och nu får inte snön komma innan den är klar. Jag valde att sticka tätt, tätt med flätor och det  var det länge sedan jag gjorde. Det tar extra tid, men jag tror det blir fint
Garn till sockor och "bra-ha-garn". Garn till julprojekt..... 
 
Sedan åkte vi till Gränby och köpte julklappar. Nu har jag det klart till den ena familjen. Det känns så bra och nu är det bara att hoppas att mottagarna blir nöjda. Tänk om jag kunde köpa till de andra också i god tid. Så bra det skulle vara.
 
I dag startade vi dagen med att ta med Smilla på promenad.  Nu inser jag att jag skall åka till Pet Store och köpa en kedja till henne. Blåzza är så lätt att promenera med sedan Anki lärde mig att använda det. Ronja skulle behöva, men får inte för veterinären
Tjejerna lägger ner olika mycket tid på att läsa och skicka sms, så det där att vi går på hundpromenad tillsammans stämmer inte riktigt.
Det var frost i gräset och fortfarande finns det gula löv kvar på en del träd. Dessutom finns det fortfarande jättegott gräs att beta.
 
För övrigt har dagen gått sin gilla gång. Jag har stickat och myst vid brasan. Tränat Blåzza. Plockat MASSOR av småborrar ur Ronjas päls. Hon skall klippas i morgon, så sedan blir det lättare. LITE pälsvård på Blåzza
Strosat i trädgården och njutit det fina vädret. Googlat på hundpensionat för ev smålandsresa lite längre fram i november. Allans äldre systrar tycker att vi skall komma ner innan det är för sent. Får se om vi kan lösa det.
Jag har läst ut en bok också. En sådan där MÅ-BRA-AV-BOK
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0