Otto fyller år

I dag började dagen med uppvaktning av Otto klockan 6.15. nej han fyller inte jämt men det var mycket som skulle hända så morgonen blev lite tidig. Tårta och skönsång och litet paket på sängen. Sedan frukost med kaffe och tårta som avslutning, allt enligt traditionen.
Allan drog sig hemåt JAg lastade Blåzza och drog till skogs Annica och flickorna åkte till skolan Hantverkarna anlände för att gjuta golvet på toan och i hallen. Eftersom det är för dåligt vatentryck här så fick dom blanda flytspacklet för hand och bära in det i hinkar
 
Det var vackert i skogen i dag. Dimman lättade och solen sken.
 
 Efter skogspromenaden så åkte vi till en av mattes kompisar Tanterna fikade medan Blåzza undersökte huset noga Sedan åkte vi hem och hämtade Ronja och åkte till Tovan
 
Ronja tycker det är helt ok att få klorna klippta på Tovan Matte behöver bara röra lite för att Ronja skall protestera. En del konflikter väljer man bort när man kan.
Större problem är det med den Lilla Blå Hon HATAR att klippa klorna. Jag vet inte vad som har hänt. Förr satte jag henne i knät och så klippte jag. Plötsligt blev hon skogstokig och nu har jag valt bort den konflikten också
 
Den här gången vann inte Blåzza. Det gör hon aldrig på Tovan. Det spelar ingen roll hur mycket hon bråkar. För bråkar gör hon
 
Efter en sådan här förmiddag somnar man gott och sover som en gris.
 
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja, Anne är en ängel! Idag fick vi våra smutsiga vita (åtminstone en) finfint badade, vita som sockervadd blev de, fina bilder på Blåzza kram

2018-09-04 @ 20:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0