Ingen blogg

Ingen blogg i dag. Det kan det ju inte bli när man har dammsugit, sytt och stickat och givetvis promenerat. Onödigt mycket ny snö. Onödigt halt. Inget att skriva om och inget att läsa
MEN
När jag har handarbetat har jag funderat på det här med utseende.
 Ronjas öron är för tunga. Hur kan det vara att som rasen ser ut så duger det inte på utställningar? Då skall öronen ha varit fastlimmade på huvudet både länge och väl så att de har ändrat utseende. Eftersom Ronja vägrade ställa upp på sådana aktiviteter så är inte hennes öron riktigt ok. Jag fattar inget!! NÄR bestämdes det och Av VEM att airedaleterrierns öron skall sitta som små rosetter uppe på huvudet?? Det skulle jag gärna vilja veta.
 
Blåzzas öron, dom som fladdrar lika fint som lärkvingar. Jag måste erkänna att jag förstår att dom skulle varit "knådade" när hon var valp så att dom lagt sig rätt. Jag fattade inte det när hon flyttade hit
 Nu kallas det visst galgöron. Men om hon inte hade haft galgöron, då hade det ju inte varit min Lilla Blå.
 
Tycker ni att det är fel på Ronjas öron??
 
Visst är väl Blåzzas öron söta??
 
Vi har haft ett antal olika hundraser tidigare och ingen har man behövt limma öron på.
Pekinges, tax/drever, boxer, bordercollie, cavaljer Några av dem har vi haft flera av men inga limmade öron
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0