Symaskinshaveri

I dag har det varit otroligt vackert ute.
Ronja skall alltid busa en stund med sitt koppel innan vi ger oss i väg. I dag ville hon busa hela promenaden så jag fick prata allvar med henne, något som så småningom gav resultat. Då gick hon fint och läste sms
 
Träden var alldeles vita av rimfrost.
Här var det faktiskt sandat ett par strängar på vägen. Mestades fick man gå i snön på vägkanten för att inte drutta omkull. Som ni kanske ser är det blankis på många ställen.
 
Här ligger dimman
 
Så satte jag mig vid symaskinen och inser att den inte vill sy. Jo sydde gjorde den, men stygnen var hemska och tråden trasslade sig. Hög tid för service
Jag som har ett så superroligt projekt på gång. Vilken himla tur att jag i ett svagt ögonblick skaffade en symaskin till, som står på loftet. Den går inte att kvilta med, men den syr fint.
Det är lika viktigt att serva symaskinen som bilen, men det är lättare att glömma bort. Nåväl. Tack vare min reservare så kunde jag fortsätta sy.
 
Mysstund har Blåzza och jag också hunnit med .Pälsen växer så fort, men det är klart, det var länge sedan jag tog ner pälsen helt. Inför Bombaxdagen i maj borde jag kanske göra det nu så att jag kan hålla på och putsa allt eftersom. Jag VET ju att hon är världens finaste, men det vore kanske bra om domaren också insåg det.
Vi har varit på dropin-kloklipp också
Jag måste ta i tu med det själv igen Min klotång har flyttat men det finns att köpa så jag får väl göra det och ta en klo i sänder. Men det ÄR roligare att sticka och sy än att bråka med Blåzza.
 
I dag har jag funderat på om jag skall lämna tillbaka henne till kenneln. Hon har blivit så skrikig. Hon skriker när hon vill gå ut och det är ok. Kanske tom bra, men hon vill gå ut väldigt ofta. Himla tur att vi inte bor i hus i stan utan hiss
Minns plötsligt en familj i Lysekil som hade en tax. Det fanns ingen hiss i huset de bodde i.  Taxen kunde kissa i en burk på balkongen. Bra gjort va?? Både av taxen och av matte som lärt henne det.
Blåzza skriker när hon vill ha tuggpinne, ha uppmärksamhet, ha godis ha...
Skämt åsido. Vi skulle inte vilja vara utan den lilla tossan. Vi funderar redan på pensionat när Erik konfirmeras. Tur att vi har ett bra hotell så nära. Måste boka i god tid. Där vet vi att hon har det bra Den här gången skall Ronja också vara där
 
I morgon bitti tidigt kommer dom och fixar vår luftvärmepump. Det skall bli så skönt, för nu är det onödigt kallt
Nu skall jag börja sticka på nästa socka
Ha det gott alla!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0